کوش آداسی در 71 کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین قرار داشته و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع گردیده است. این شهرستان که از شمال باسلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر ، افس ، مریم آنا ، میلت ، دیدیم ، پاموک کاله ، مارماریس و بودروم قرار دارد . بندر کوش آداسی بعلت نزدیکی با جزیره یونانی ساموس ، برای گردشگرانی که به ترکیه مسافرت می کنند در واقع درب دوم مهم دریایی به شمار می رود
 راه ارتباطی : از طریق جاده زمینی و مسیر دریایی می توان به کوش آداسی رفت و آمد نمود. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می باشد . نزدیکترین فرودگاه به کوش آداسی ، فرودگاه ازمیر است.
بنادر قایق های تفریحی و ناوها :

در کوش آداسی 2 اسکله مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی با ظرفیت 650 قایق وجود دارد. در بندر کوش آداسی در هر فصل کشتی ها پهلو گیری میکنند. از بندر کوش آداسی در ماههای بهار و تابستان ( از اوایل آوریل الی 20 اکتبر ) سفرهای منظم قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموسSamos برگزار میشود . این سفرها در ماههای زمستان بصورت چارتر انجام می گیرد . در بندر در هر ساعت از روز تورهای تفریحی با قایق های مسافربری انجام می گیرد . قایق های تفریحی نیز که تورهای آبی برگزار میکنند در بندر مستقر می باشند.

مساجد و کاروانسرای ها :

کاورانسرای اوکوز محمد پاشا :

در سال 1618 از سوی صدر اعظم محمد پاشا ساخته شده است. سوراخهای توپ که در دیوارهای بیرونی وجود دارد ، به جهت دفاع از شهر در مقابل دزدان دریایی ساخته شده است. مسجد داخل قلعه نیز در سال 1618 از طرف صدر اعظم اوکوز محمد پاشا ساخته شده است.

پلاژها :

پلاژهای موجود در کوش آداسی عبارتند از :

پلاژدریای خانمها ، پلاژ گوورچین آداسی ، پلاژ ییلانچی بورنو ، پلاژ یاوان سو ، پلاژ کوشتور ، پلاژ کارا اوا ، پلاژ گوزل چاملی ، پلاژ سوگی . پلاژ کالاماکی .  آب های گرم آب گرم یاوان سو ( چیبان ) ، آب گرم ونوس ، آب گرم گوزل چاملی ، آبهای گرم مهم کوش آداسی میباشد.




تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت هامان سیر تفت می باشد. Designed in
Narvan
 |  Powered by DCMS 3.2  |  Developed & Support By Diba Group